Bij jullie is het dus ook zo erg!!
Ik ben dec. 2004 aangenomen als groepsbegeleidter en mijn collega (die er inmiddels mee gestopt is) een maand daarvoor.
Het was een nieuwe functie binnen de instelling…die nieuwe functie bestaat dus ook niet meer…die hetzelfde als ieder ander!!
Dit stukje had ik geschreven onder het stukje takenpakket:
Auteur: Olijfje (—.upc-c.chello.nl)
Datum: 23-01-2006 15:54
Bij ons is het nog erger.
Ik ben vorig jaar aangenomen als groepsbegeleidster op de huiskamers van een woon- en zorg centrum voor dementerende ouderen.
Nu hebben ze alles zo veranderd binnen de instelling dat ik 's ochtends clienten moet helpen met de ADL.
Er zijn helaas nog maar weinig clienten die dit geheel zelfstandig kunnen dus wordt er van mij verwacht dat ik de clienten uit bed haal, wassen, aankleden en vervolgens naar de huiskamer begeleidt.
Terwijl ik daar helemaal geen opleiding of iets dergelijks in gehad heb.
Plus dat ik het ook nog eens erg onverantwoordelijk vind, want mocht er eens wat mis gaan, wat ik niet hoop natuurlijk, hoe willen ze dat dan tegenover de familie verantwoorden…..??
Van hoger af wordt er gezegd dat het tijdens het solicitatie gesprek besproken is…maar ik weet niet beter dat de verzorging niet verder ging dan helpen met eten en naar het toilet begeleiden.
Een functieomscrijving heb ik niet gehad, omdat het toen die tijd een nieuwe functie binnen de instelling was…nu een jaar later heb ik deze nog steeds niet ontvangen.
De functie omschrijving is nu in de maak, maar ik weet zeker dat deze er heel anders uit ziet als hoe dat destijds gezegd werd.
Misschien dat iemand mij ook kan helpen aan een functieomschrijving of een tip heeft waar ik deze kan vinden of opvragen????????