Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

volksdansen

• ellen

Hallo collega's,

even een vraagje:

Ik werk in een verzorgingshuis en ga in 2006 een dansclubje oprichten.

In 2005 heb ik namelijk een cursus zitdansen gedaan en nu ga ik er eindelijk wat mee doen.

Maar nu leek het mij wel leuk om daarnaast eventueel ook te gaan volksdansen.

Weet iemand waar ik dit kan leren? Zijn er cursussen voor of zijn er dvd's over o.i.d.?

Het moet natuurlijk wel echt voor ouderen zijn want de meeste mensen hier in huis zijn al over de 90.

Ik hoor het graag wie mij kan helpen…

Groetjes Ellen

• Chrissie

Hoi Ellen, ik heb geen ervaring, maar misschien dat je eens in je woonplaats of een stad in de buurt kan informeren. Anderen kunen misschien een workshop geven of een paar keer helpen met opstarten. (Denk ook eens aan voorm. asielzoekers, die kennen soms uit hun land van herkomst volkdansen!)

Een stuk of tien topics naar beneden ging het ook over volksdansen daar hadden ze het ook over een website waar muzienk en dansbeschrijvingen te koop waren.

swing ze!

• Deborah

Hey wat een leuk idee zeg ! :-)

Uhm ik heb vroeger ook op een volksdans vereniging gezeten en hub website is

http://www.angelfire.com/al/hinkydinky/

suc6

• Chrissie

Nou Ellen… daar heb je het al!!!

Bekijk op de site die Deborah noet de links maar eens, en dan doorlinken naar de links op die sites!! Dan moet er wel een groep bij jou in de buurt zitten, die je aan dansen kan helpen!

leuk deborah!