Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wie heeft extra tips? ervaringen?

• Marina

Hallo iedereen die dit leest,

Ik ben activiteitenbegeleider in een bejaardeninstelling.

Ik weet de normale activiteiten zoals: zingen, dansen, breien, kaarten maken, bingo, verhalen bingo, etc etc, maar wat ik nou zo leuk zou vinden om met mensen hier te mailen over andere leuke activiteiten voor ouderen, iets nieuws zeg maar.

Ik houd me “ mijn mensen” dus ik zou ze zo graag iets nieuws en leukers aanbieden, dan het normale, wie ho wie kan me helpne met leuke ideen .

Misschien een eetcafe opzetten?

Of een internetcafe?

Wie heeft er ervaring met fotobewerkingsprogramma's?

Of een tonneel stuk opvoeren?

Ik wacht met spanning op jullie antwoord?

Alvast vanharte bedankt.

Met vriendelijke groeten Marina

• esther

hallo marina,

misschien is het goed eerst eens te inventariseren wat de bewoners zelf willen.

mijn ervaring is, je kunt wel met allerlei nieuwe dingen aankomen, maar sluit jou beleving wel aan bij die van je bewoners?

als je op papier hebt, waar interresses van de doelgroep liggen, je beter aan kunt sluiten.

het is een tijdrovende bezigheid, maar schept wel duidelijkheid.

wat je wel kunt doen is binnen de bestaande activiteiten veranderingen invoeren.

b.v. i.p.v. een gewone sjoelmiddag een sjoelcompetitie

b.v een verhalenbingo gemaakt op basis van jou bewoners'

ga eens praten met leraren op de basisschool, ook zij zijn vaak erg enthousiast om samen te werken, b.v. op het gebied van geschiedenislessen.

succes, groeten Esther

• Chrissie

Je zou wel bijvoorbeeld 1 of 2 weken een soort “wervingsactie” kunnen starten waar in je laat zien wat bep activiteiten inhouden. Dus bewerkte foto's/ kaarten ophangen. Maak er een paar kerstkaarten mee. Of maak een vitrine met bep produkten. Kaarsen meken is bijv. ook een activiteit die niet heel duur of ingewikkled is. Wij gebruiken er minifrituurpannetjes voor (voor een paar euro bij de Action!!) waarin het kaarsvet gewarmd wordt. Misschein willen een paar mannen wel iets met houtbewerking doen. Of kan je een vrijwilliger teken/schilderles laten geven.

Ik zou denk ik idd enqueteren, maar vooral ook een aantal mensen persoonlijk bevragen, vaak kunnen ze zefl niet 1,2,3 iets bedenken maar als je wat dingen aan ze voorlegt …..

good luck!

• marieke

een goed fotobewerkingsprogramma waar ik veel mee werk is Ulead. Je kunt het ook samen kopen met een boek van Addo Stuur, deze legt stap voor stap uit hoe je wat moet doen.

• Tjeerd

Beste Marina,

Goed initiatief, Ik moet er niet aan denken om zelf over een jaar of 20 met de traditionele activiteiten als bingo (best leuk voor een keer) geconfronteerd te worden.

Meer informatie en links over o.a. het internetcafe kun je hier vinden.

succes,

Tjeerd

• Marina

OKE DAN

IEDEREEN ERG BEDANKT

LEUK DIE REACTIE'S BEN IK ERG BLIJ MEE.

MET VRIENDELIJKE GROETEN MARINA

iedereen een fijn weekend