Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kerstverhaal

• esther m

hallo collega`s

voor jaren terug heb ik ooit een mooi kerstverhaal gelezen op mijn toenmalige werk.

helaas ben ik dit verhaal kwijt.

het verhaal gaat over een klein jongertje of meisje wat op kerstavond straf krijgt en naar bed moet.

hij droomt dan dat overal vanuit de wereld kinderen met fakkels zich verzamelen en een optocht vormen.

omdat dit al minstens 15 jaar geleden is, weet ik niet helemaal precies meer hoe het verhaal ging, maar het was wel een prachtig kerstverhaal.

wie klinkt dit verhaal zich bekend in de oren en kan mij helpen!!!

ik wacht hoopvol af…..

groeten esther

• Chrissie

Ik ken het niet, maar in de bieb en op internet zijn veel kerstverhalen te vinden.

Voor de creatieven onder ons ;–) : de NRCV organiseert met Spits samen een kerstverhalenwedstrijd zie www.hetkerstverhaal.nl daar kan je ook alle andere inzendingen lezen.

By the way… wat is er mis met het ECHTE kerstverhaal?? ;-)

• esther

hahaha, ja dat vind ik nou echt een goeie!!!

natuurlijk is er niets mis met het echte kerstverhaal, in tegenstelling, dat is eigenlijk het enige echte goede verhaal wat gelezen kan worden met kerst, maar ik heb binnen mijn werk rekening te houden met mensen van alle gezindten, en hoewel ik er persoonlijk echt voor zou kiezen het bijbelverhaal te lezen, en misschien doe ik dat ook wel, in een wat andere vorm, is mij met klem gevraagd, met dingen te komen die wat algemener zijn.

maar dit vind ik wel een hele goeie om ook terug te koppelen naar mijn leidinggevende, wat is er mis met het echte kerstverhaal?

je hebt gelijk!!!!

groetjes Esther.

• Chrissie

hahaha, ja moet je doen! Maar wel als grap met dubbele lading, maak het niet te zwaar, ik zou een ander algemeen verhaal uitkiezen Je leidinggevende is misschein gevoelig voor mensen die wel een kerstverhaal maar juist niets van de Bijbel willen weten.

Heb je vroeger toevallig niet op zondagsschool gezeten en met kerst wel eens een boekje gehad (mijn generatie (zucht) kreeg nog W.G. van der Hulst boekjes, zeer stichtelijk, kuis en verantwoord.

Maar je kan natuurlijk wel een verhaal met een goede boodschap brengen. Over naastenliefde, zorg voor elkaar, iets over hebben voor een ander die minder bedeeld is. Wat is je doelgroep?

Wel een leuke opdracht!, succes ermee.

Chrissie

• esther

hai chrissie,

ik werk in een zorgcentrum als algemeen a.b.er

maar ik heb inmiddels een goed verhaal gevonden, wat inderdaad niet te zwaar beladen is, maar wel de kerstboodschap uitdraagt.

gezien de kleur van de bewoners zou het echte kerstverhaal juist heel goed passen

maar leidinggevende schopt behoorlijk tegen alles wat geloof is aan, maar goed ik heb een altenatief gevonden, hoewel ik nog steeds uitzie naar dat ene verhaal.

groetjes esther.

• Chrissie

Mooi!

Nou…. hele goede kerstdagen dan he !! ;-)