Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hepatitis B

• B

Vraagje: zijn er hier mensen die in een instelling voor mensen met een verstandlijke beperking werken en die verplicht een hepatitis B vacinatie hebben moeten halen. Weet iemand of het uberhaupt verplicht is om je te laten vacineren als je met deze doelgroep werkt (i.v.m. verhoogd risicofactor)????

Dit is namelijk iets wat ik al eens bij mijn baas heb aangekaart maar daar wordt niets mee gedaan. (Ik ben vanplan om p eigen kosten deze vacinatie te halen)

• ingrid

ik kon mij op kosten van de werkgever in laten enten voor Hepatitis B. Hepatitis B is namelijk zeer besmettelijk. Het werd niet verplicht, maar wel ten zeerste aangeraden.

• Chrissie

Kan je het niet via een duidelijk advies van de GGD of zo duidelijk maken aan je baas, zodat het wellicht toch vergoed gaat worden? Ik zou eens informeren bij de GGD

• Caat

of de GGZ, die weten er ook veel van af. Naar mijn weten is het niet verplicht, maar zeer zeker aan te raden. En dan niet alleen de hepetites B, maar ook het vervolg daarop. dan ben je langer “veilig”.

succes

• an'tjeee

Wij kregen in het eerste jaar van mijn opleiding te horen dat het goed zou zijn als we ons laten in-enten.

Een aantal kregen dit in hun stage vergoed, maar waren niet verplicht dit te doen.

Nadat ze zijn gaan werken, werd er sterk aangeraden dat ze dit wel lieten doen, en de baas betaalde dit!

Volgens mij zitten hier nog geen verplichtingen aan, maar er word je wel sterk aangeraden om je te laten inenten