Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Sinterklaasavond activiteit. wie kan me helpen.

• Marije

Hoi allemaal,

Wie kan me helpen! Ik ben werkzaam in een Gezinsvervangend tehuis voor verstandelijk gehandicapten (laag niveau).

Op 2 december vieren wij Sinterklaas avond. Sinterklaas komt, we hebben vier pieten. Maar nu leek het ons zo leuk om een spel te verzinnen. We hadden zelf gedacht aan een sinterklaas Bingo. Maar dan op een makkelijke manier.

Wie kan me helpen aan zo'n spel of heeft leuke ideeen hierover.

Maar andere spellen, of ideeen zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Alvast bedankt.

Marije

• Chrissie

In de topic “Sitnerklaas” verderop in de lijst staan ook al tips, misschien zit daar iets bij?

• Jane

Hallo Marije,

Zag net dat er een sinterklaassite bestaat, misschien staat er wat bij het sinterklaasprikbord: www.sinterklaas.startpagina.nl

Jane

• nel konst

Hoi Marije, ik doe een sinterklaasbingo op de volgende manier: Maak van karton rechthoeken en verdeel deze in 6 (hangt van niveau af) vakken. Teken drie liedjes, b.v. een zak, maan, en klomp en drie cijfers. Een andere rechthoek teken je bv. een boot, piet en maan en drie cijfers. Zo teken je het aantal wat je moet hebben. Kleine kaartjes maken met de liedjes en bingospel.

Beginnen met cijfers en af en toe pak je een kaartje van het stapeltje liedjes, en deze dan zingen. Laat ze er iets op leggen dan hoef je de bingo een keer te maken. Als blad vol is dan hebben ze bingo. Marije schreef:

>

> Hoi allemaal,

>

> Wie kan me helpen! Ik ben werkzaam in een Gezinsvervangend

> tehuis voor verstandelijk gehandicapten (laag niveau).

> Op 2 december vieren wij Sinterklaas avond. Sinterklaas

> komt, we hebben vier pieten. Maar nu leek het ons zo leuk om

> een spel te verzinnen. We hadden zelf gedacht aan een

> sinterklaas Bingo. Maar dan op een makkelijke manier.

> Wie kan me helpen aan zo'n spel of heeft leuke ideeen hierover.

>

> Maar andere spellen, of ideeen zijn natuurlijk ook altijd

> welkom.

>

> Alvast bedankt.

>

> Marije