Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

creatieve activiteiten laag niveau groep dagcentrum verstandelijk gehandicapten

  • Miranda

    Hallo, ik werk op een dagcentrum voor mensen met een verstandelijke beperking.

    Heeft iemand leuke tips voor mij om creatieve activiteiten met ze te doen.

    Het niveau in onze groep is nogal verschillend en ik zou graag met ze ook creatieve dingen op willen pakken. Graag hoor ik of er tips of adviezen zijn

  • Jane

    Hallo Miranda,

    Met afwasborstels op dik papier of katoen laten schilderen, papier scheuren en opplakken, met veertjes hout beplakken, kastanjes beschilderen, er zijn zoveel mogelijkheden.

    Succes, Jane

  • A

    Ideen voor activiteiten voor laag niveau groep:

    * met handen of voeten verven (gelijk sensopatisch spel)

    * tekeningen maken met dikke potloden en krijtjes (bij ikea kun je krijtjes krijgen in

    de vorm van een ouderwetse tol, dezen zijn goed in een vuist vast te houden)

    * met (niet eetbaar) brooddeeg dingen laten maken en deze evt laten verven

    * kleien

    * gekleurd papier scheuren en opplakken (fleurige collage)

    Misschien dat je hier wat mee kunt

    Groet,

    A

  • yvonne

    hoi ik heb er net een heel verslag over gemaakt, er is een heel leuk boek over activiteiten met zwaar verstandelijk gehandicapten. het boek heet een voet in de jungle echt een aanrader !

    succes!

  • dre-lovertje

    ik moet voor een opdracht voor school uitzoeken wat laag, midden en hoog niveau bij mensen met een beperking is.

    hopelijk kun u me hierover meer vertellen want op internet is het moeilijk te vinden.

    ik wacht uw mailtje af.

    alvast hartelijk bedankt.

    groetjes

    Stephanie

  • Stephanie

    Hallo,

    Ik wil even voorop stellen dat ik een andere Stephanie ben als die eerder gepost heeft.

    Wat een kinderachtige reactie zeg!

    Toevallig mag je altijd internet raadplegen voor informatie.

    Het zou dom zijn om dat niet te doen wat er staat altijd veel op!

    Stephanie, misschien zou je kunnen kijken op www.verstandelijk-gehandicapten.startpagina.nl of www.activiteitenbegeleiding.startpagina.nl.

    Heel veel succes ermee! En laat je niet kisten door zo'n kinderachtige en vooral jaloerse medestudent!

    Groetjes,

    Je naamgenoot.

  • Janine

    Wat betekend het als mensen met een verstandelijke handicap een ‘laag niveau’ hebben?

    Ik moet dat weten voor school dus geef beetje snel antwoord aub!

  • steven

    je kan papierscheppen… zelf doe ik stage in een DC voor matige en ernstige verstandelijke beperkingen…

    het is echt leuk! gewoon opzoeken op het net

  • Claire

    Hallo allemaal,

    je kunt thema's gebruiken, zoals bijvoorbeeld de zee:

    en dan ga je er eerst iets over vertellen en dan kun je ze

    diertjes uit de zee laten tekenen of met papier laten maken….

    uiteindelijk hang je alle mooie kunstwerken in de klas en

    dan lijkt het net of je in de zee zit…..

    er zijn verschillende mogelijkheden!!!

    Succes, Claire

  • Ellen van Loon

    Hallo Stephanie,

    Toeval??

    Ik heb bij google ingetypt, verstandelijk gehandicapten hoog en laag nivo, en kom bij jou vraag terecht.

    Op dit moment moet ik dat dus ook uitzoeken.

    Heb je de informatie nog gekregen want het is indd moeilijk info hierover te vinden.

    Hopelijk kun je me helpen.

    Gr. Ellen