Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Sinterklaas

• fran hathway

Hallo,

Sinds twee jaar ben ik werkzaam in een verzorgings/verpleeg huis in Diemen. Ik ben verantwoordelijk voor de grote activiteiten in huis.

De afgelopen 2x hebben wij met Sinterklaas in de grote zaal, Bingo gespeeld met sinterklaas lekernijen en uiteraard een sint en 2 pieten, die de Bingo verzorgden.

Het lijkt mij leuk om misschien iets anders te doen met SInterklaas en ik vroeg mij af of wat jullie doen. Ik vind het moeilijk want het moet niet te kinderachtig zijn.

Groetjes,

Fran

• A

Hoi,

In het verpleeghuis waar ik werk komen de kinderen van het personeel (via de personeelsvereniging) op een woensdagmiddag voor sinterklaas, er is dan een sinterklaasviering. Het is dan een kinderfeest, sinterklaas komt, kinderen zingen, vaak hebben de pieten en de sint een thema voor een verhaallijn,etc. Je ziet dat de ouderen er ook enorm van genieten (van de kinderen, het sint feest,etc).

Wordt dit te grootschallig voor jullie dan kan je er ook voor kiezen om dit op de afdeling te doen met de kinderen van personeel wat op de afdeling werkt, het gevoel creeren dat het een gezellig familie feest is. Met de sint en piet op bezoek, kado's, lekkernijen, etc.

Misschien een idee vor jullie. Succes

• Jeann

Sinterklaas-gedichtencompetitie?

Of een sinterklaas-knutselcompetitie?

Wie bakt de meest originele sinterklaaslekkernij (maak voor aan aantal groepen een hoeveelheid speculaasdeeg. Afbakken kan in 15-20 minuten.

Wedstrijdje speculaasjes stapelen.

Misschien kan je de bewoners in groepen delen en zo elke groep een opdracht uit laten voeren.

• Maria Hodzelmans

Ik heb 2 jaar geleden een St.klaas activiteit uitgewerkt met een groot Ganzebord. De bewoners in groepen gedeeld. Iedere groep kreeg z'n eigen kleur Pietenmuts op. Op de plaats waar ze een opdracht moesten uitvoeren kun je kiezen voor b.v. samen zingen, samen een gedichtje maken, of iemand een gedicht voor laten lezen. Als de groep het goed had mochten de mensen hun cadeau uitpakken. Er was tijd voor een drankje en een hapje. Iedereen vond het een geweledige middag.

Je kunt ook nog een bezoek door een Sint en Pieten laten brengen. Afhankelijk van de doelgroep en de tijd en financieen.

Ik heb vorig jaar het Sinterklaasspel gekocht van Jingo isbn 90-5694-025-2 hier wil ik dit jaar mee aan de slag. Kijk ook eens op www.jing.nl Je moet het wel aanpassen op het niveau van je doelgroep.

succes

Maria

• sari

Ik wil graag een soort WIe van de Drie spel doen met sinterklazen.

Wie heeft dit al eens gedaan en heeft tips?

Alvast bedankt,

Sari

• Susan

Hoi,

Dit jaar ga ik een dobbelspel doen met Sinterklaas.

Hier volgen de spelregels:

Dobbelspel

Evenveel (ingepakte) kado’s als deelnemers.

Grote dobbelsteen.

Kookwekker.

Kringopstelling

Ieder begint met een kado voor zich.

Elk cijfer op de dobbelsteen heeft een opdracht:

1; ruilen met rechterbuur

2; zingen van sinterklaasliedje

3; niets

4; ruilen met linkerbuur

5; ruilen met iemand anders

6; iedereen geeft de kado’s door

De kookwekker zorgt ervoor dat het tempo erin blijft, er komt een soort wedstrijdelement.

Groeten Susan

• Simone

In ons verzorgingshuis wordt iedere jaar een Sinterklaas ontbijt gehouden. Tussen 8 en 10 kunnen alle bewoners een ontbijtje nuttigen. Er zijn dan ook zwarte pieten en als de bewoners weer naar huis gaan dan krijgen ze nog een leuke verassing (vaak een levensmiddelenpakket) Is altijg erg gezellig, een echte aanrader!

Groetjes Simone