Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Thema's voor feestweken

• Esther Tieman

Hallo medecollega's:

Ik werk in een verzorgingshuis met ongeveer 80 somatische en psychogeriatrische bewoners. Elk jaar organiseren wij voor de bewoners een feestweek en ook volgend jaar zullen wij dit weer doen. Nu is mijn vraag of er collega's zijn die nog leuke ideeën hebben ten aanzien van het organiseren van zo'n week.

We hebben al diverse thema's gehad. zoals Hollandse week, De vier seizoenen, Afrikaanse week, Zon zand en zee, Boerenfeestweek enz.

vriendelijke groetjes,

Esther Tieman

• jolanda

hoi esther

ook wij hebben elk jaar een feestweek, vorige week hollandse week gehad erg leuk.

vorig jaar hadden we een indonesische week. erg leuk met klederdrachten maaltijden waren aangepast leuke muziek.

elk jaar hebben we ook een eigen koor, van medewerkers . dit slaat ook erg aan bij de bewoners.middagvullend programma.

mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel.

groetjes jolanda

• Corine

Hallo Esther,

Ik ga zelf binnenkort werken met het thema: Country & western waarbij ik ook nog indianenverhalen en het leven op de boerderij betrek.Je kan er een boerenmaaltijd bij koken, country & western songs laten horen, creatieve middagen aan wijden (bijv. cowboyhoeden of indianentooien maken). Kortom, het is een levend thema. Onlangs heb ik met het thema Kermis en Circus gewerkt (vlak voor de zomer), dat was ook leuk om te doen. Ook bijpassende muziek en activiteiten als kermisdag (met allerlei behendigheidsspellen) etc. georganiseerd, dat vonden de bezoekers van de PG dagbehandeling erg leuk.

Succes ermee,

groetjes Corine