Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ideen voor een kerstmarkt?

• AB de Brug

Beter laat dan nooit; we zijn begonnen met de voorbereidingen van een kerstmarkt op de P.G. van ons verpleeghuis. Nu hebben we veel nieuwe ideen nodig en liefst zo min mogelijk te eten.

Wie heeft er voor ons tips om er een bruisende kerstmarkt van te maken.

Alvast heel erg bedankt.

Ab de Brug

• anjolien boerman

Zet een kleine advertentie in een plaatselijk krantje, en vraag zo standhouders, met artikelen die jullie bewoners aanspreken.(kun je ophangen in de supermarkt, of zet het op marktplaats)

Ook is het leuk om demonstraties van oude ambachten te tonen.

Bijv. midwinterhoorn maken en nieuwjaarsrolletjes bakken (kniepertjes)

Laat verder de kerstman lekker rondlopen, zet buiten wat vuurkorven, laat een (kinder)koortje komen zingen. enz. enz.

Ook is het leuk om een stand met eigengemaakte produkten te hebben, zodat je je eigen kas kan spekken.

Favoriet bij ons zijn altijd de vogelvoeder artikelen, zoals pindakransen, vetbollen enz.

Ik weet niet of jullie een plantsoendienst hebben, maar misschien zijn deze wel bereid om een aantal mooie kerststukken te maken om het geheel in sfeer te brengen.

Succes in ieder geval.

Anjolien

• wim

kniepertjes of te wel nieuwjaars rolletjes

• Ineke

Lekkere hapjes doen het altijd goed op een kerstmarkt. Gebakjes, Quiches, erwtensoep, noem het maar op…

Het een en ander is van te voren te maken en in te vriezen..

• Ineke

En ik bedenk me nu nog iets…

Kerststukjes! Al dan niet al gemaakt…

• r schepers

Een kerstman die rondloopt of een paard met arreslee die een rondje loopt met kinderen/volwassenen