Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

25 jarig jubileum

• Roos

binnenkort wil ik een thema week organiseren met het onderwerp 25 jarig jubileum Beatrix. Heeft er iemand nog leuke ideen ?

• sandrav

hoi roos,

kijk eens op www.activiteitenbegeleidingssite.tk hier staan wat tips op over het koninghuis bij het item thema het koningshuis.

veel succes ermee.

• Jeann

Welke doelgroep??

• Roos

doelgroep: dementen ouderen

• Jeann

Misschien kan je via een Oranje Huis-fanclub wat dingen van het koningshuis lezen (koekblikken, foto's, bekers, vlaggen), maak je er een expo van in vitrinekasten. Die mensen zijn vaak apetrots op hun spullen, dus die willen vast wel meewerken.

Er zijn startpagina's van het Koninklijk Huis, en als je op “oranjemarkt”googled vind je vast wel iets bij jou in de buurt.

Verder wordt er misschien in je woon-werkplaats wel een aubade gedaan op koninginnedag, vaak heeft de organisatie ervan ook wel oude liedjes of bladmuziek (Piet Hein/zilvervloot kennen we nog wel, maar er zijn heel veel echt oude misschien ook op tape/band??) Misschien dat je ook (een paar) mensen van de fanfare kan vragen om te spelen? Misschien iets van Koninginnedagspelletjes?? Corsage maken, Oranjebitter drinken. Misschien foto's van paleizen in Nederland.

Verder het Wilhelmus zingen, of kerkelijke liederen/oranje huis. Een quiz is waarsch. te moeilijk maar misschien herkennen ze nog wel foto's van Juliana, de jongen prinsesjes en kinderen van Bea??

ik heb al bijna zin om ook te komen ;-)

• an'tjeee

Beetje laat…maar ik heb zo'n kwis gedaan…vaak wisten ze weinig over de prinsen en prinsessen van tegenwoordig, maar als je begint in de tijd van wilhelmina en juliana, en dan werkt naar beatrix toe, is het erg leuk