Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

lichamelijk en verstandelijk gehandicapten samen naar de dagbesteding

• Henny Koster

Op mijn stageplaats bestaat het plan om in de nabije toekomst voor onze twee verschillende doelgroepen lichamelijk en verstandelijk gehandicapten gezamenlijk een dagbesteding op te zetten. Zijn er in ons land meer instelling die hier ervaring mee hebben; is er onderzoek naar gedaan? Kortom wie kan mij hierover meer informatie geven?

Ik vind dit een mooi onderwerp voor mijn afstudeerproject SPW4. Wie kan mij helpen? Henny.

• Jeann

In ons AC (lich handicap en NAH) zijn ook clienten met een meervoudige handicap, waarvan de lich handicap de boventoon voert. Qua contact onderling is het samengaan geen probleem, maar de activiteiten worden voor een groot deel wel gescheiden aangeboden. De mv gehandicapten hebben meer stuctuur nodig en meer begeleiding. Activiteiten die beter bij hun mogelijkheden aansluiten zijn voor LH te eenvoudig. Die hebben ookmogelijkheden voor ingewikkelder technieken.

Voor de duidelijkheid, onze mvg-ers zijn dus niet heel erg verst.gehandicapt, maar zijn door hersenletsel wel verst. beperkt.

• Berna

Dat zou geweldig zijn!!