Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ideeen

• Inge

Hoi collega ab-ers, ik ben gevraagd om 2 thema middagen te organiseren met als thema van de eerste middag “spanje” en van de 2e “Frankrijk”. Makkelijk toch zou je zeggen…maar dus niet…wie weet er leuke activiteiten waarmee ik deze middagen tot een succes kan maken?? (een accordioniste voor de franse middag had ik meer die durfde toch eigenlijk niet…en stierenvechten tijdens een spaanse middag zie ik niet zo zitten…)

Bedankt voor het meedenken!

• sandrav

Hoi inge,

Bij mij op de site staat een leuke activiteit voor een franse middag. Het gaat om een frans terrasmiddag. Als je hier meer over wilt weten neem dan contact met mij op of kijk anders op www.activiteitenbegeleidingssite.tk

In ieder geval veel succes.

Sandra

• natascha

Hoi,

Ik heb pas een Spaanse maand georganiseerd op de afdeling. Wij hebben een middag samen met de patiënten sangria gemaakt, ze konden helpen met fruit schoonmaken etc. Maar ook een spaanse tappas middag( Spaanse hapjes) met een Spaanse rode wijn was zeer succesvol! We hebben gekeken naar een Spaanse muziek video en een Spaanse quiz gehouden. Misschien iets aan ideeën?

Succes met alles!

• .

hoi,

wij hebben ook een franse middag gehad,we hadden een schilder die schilderijen maakten,en lieten de clienten zelf ook schilderen.ook hadden een we een jeule de boules spel,stokbrood met kruidenboter,kaasprikkertjes,ranja/druivensap ( dit moest rode wijn voorstellen) en franse muziek op de achtergrond.

succes!Inge schreef:

• Mieke

Hoi,

Franse ideetjes; een kaasproeverij?

“wijnkeldertje”

een troebadour?

jeuxdesboules-wedstrijd?

diaserie?

kleine tentoonstelling? (eifeltoren, Notre damme, Lourdes)

Spaanse ideetjes; demonstratie flamingodansen?

wedstrijd sombrero stapelen(op je hoofd)?

een mechanisch stier huren?

tapas maken?

Kleed de ruimte altijd aan naar het thema, met stof of posters(kun je bij reisbureaus krijgen). Tafeltjes in sfeer en zelf natuurlijk, samen met je collega's in tenue (pinopetje met giletje bijvoorbeeld).

Succes!