Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

op zoek naar een baan als AB'er

• Deborah Holzhaus

Dag allemaal,

Ik ben opzoek naar een partime baan als activiteitenbegeleidster in de regio Flevoland, Amsterdam, Utrecht en Hilversum. Ik wil dit jaar de opleiding SPH gaan doen ( deeltijd). Na mijn opleiding SPW 4 activiteitenbegeleiding ben ik 7 maanden werkzaam geweest als AB'er op mijn jaar stage plek Verpleeghuis Polderburen, in Almere. Daarna ben ik een jaar op reis geweest in Australië. Bij terug komst was er voor mij helaas geen mogelijkheid meer om mijn AB functie op te pakken.

Het is erg moelijk voor een 21 jarige Ab'er een baan te vinden. Vaak word ik afgewezen omdat ik te weinig ervaring heb. Dit terwijl ik 1 jaar vrijwillig heb gewerkt als assistent AB'er, een jaar stage in AB heb gedaan en 7 maanden werkzaam ben geweest als AB'er. De doelgroep waarmee ik werkte waren psychogeriatrische cliënten en somatische cliënten.

mijn vraag was of jullie misschien tips voor mij hebben of wat goede adressen hebben waar ik nog verder in kan solliciteren.Ik zou het erg leuk vinden om wat van jullie te horen.

bora@jctotum.nl

• inge

Ja, erg moeilijk om een baa te vinden! Ik ken het probleem, ik ben 2 maanden in Tanzania geweest en ben daarna ook een hele tijd bezig geweest met zoeken!

Het enige wat ik kan zeggen is, niet te kieskeurig zijn met het zoeken naar werk (je hoeft natuurlijk niet alles aan te nemen…) zelfs als het wat minder is kun je van daar uit op zoek naar een leukere baan! Maar je hebt dan wel al wat meer ervaring! En vrijwilligerswerk blijven doen! vaak kan daar ook een baantje uit voort komen!

Succes he!

• Janita

He, ik ben ook twee maanden in Tanzania geweest!!

Vertel, wat heb je gedaan en waarvoor?

Waar heb je gezeten en wanneer ben je geweest?

Leuk man, vertel als je natuurlijk wil!!

Groetjes,

Janita

• Deborah Holzhaus

thnx inge voor je steun heb inmiddels al 17 sollicitaties de deur uit en heb alleen nog maar 6 bevestigingen gekregen dat ze het hebben ontvangen….

heb al bij 4 instellingen gehoord dat mijn leeftijd niet geschikt is voor de functie :-( ben 21 hoe oud moet je zijn?!

maar goed ik geef niet op ik moet en zal naar school gaan dit jaar en ik wil zo graag weg bij mijn huidige baan ( kantoor..) waar een wil is…. is misschien een leuke baan

Bora

• Deborah Holzhaus

Bedankt voor jullie reacties het is me eindelijk gelukt.

Ik heb een Baan in amsterdam als Ab'er met ligt dementerende mensen.

gr Bora

• Jacqueline

Beste meiden houd vol!

Wij Ab-ers zijn broodnodig om de vergrijzende meute van de toekomst ontspannen en rustig te houden! Nee, grapje!

Wij weten zelf ook wel dat we binnen de zorgsector niet te missen zijn, als de rest er nou ook nog zo over dacht……

Tip; -terwijl je ander werk doet, doorgaan met vrijwilligerswerk en solliciteren.

-neem ook tijdelijke functies voor vervanging in je map op, ook dat is

werkervaring!

-leg je hart erin, verdiep je in de doelgroep en wees inventief.

-groei mee met de gedachtengang van Den Haag.Wij kunnen ook

concureren met bijvoorbeeld thuiszorg. Ja, mensen krijgen voortaan een

persoonsgebonden budget en kunnen zelf gaan bepalen op welke manier en

door wie ze die zorguren laten invullen(en wie dus de centen krijgt)

Dus; maak je sterk, groei mee en profileer jezelf als een stabiel mens met een gezonde kijk op de dingen. Iemand die daar elke dag weer zal staan om het beste van zichzelf te geven aan de medemens die dat zo verdient.

Succes!!