Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

recepten

• Anne

Hoi,

Ik werk als ab-er in een zorgcentrum met licht dementerende ouderen.

Nu ben ik op zoek naar makkelijke recepten om iets lekkers te maken.

Op de groep heb ik geen oven of kookstel tot mijn beschikking. Hebben jullie leuke ideeen?

Alvast bedankt

• a

Een paar ideetjes waar je mischien iets an hept en wat me zo te binnen schiet:

* Een lekkere zomerse salade voor bij de (warme) maatlijd (daar kun je natuulijk van alles voor gebruiken, denk aan een fruitsalande, griekse salade of sla salade met komkommer, tomaat, radijs, tonijn, etc )

* beschuit met aardbei

* kwark of yogurt taart, heb je wel een koelkast voor nodig om het op te laten stijven, recepten/varriaties staan op het pak wat je in de supermarkt koopt.

• inge

Salade's zijn altijd leuk zoals anne al schreef.

Maar je kunt ook smoothies maken met behulp van een keukenmachine en vers fruit (erg goedkoop op de markt he!) of alcohol vrije cocktails (op voorlichtings sites van verslavingszorg staan regelmatig wel recepten!)

Of iets echt ouderwets, arretjescake (dan wel zonder ei want ik denk dat dat gezien de salmonella bacterie in een zorgcentrum geen goed idee is…)

ook is chocolade fondue altijd lekker…

en snel zorgen voor een oven en een kookplaatje he, misschien is er iemand in de familie van je clientengroep die een donatie wil doen of die nog iets heeft staan!

Succes!!

• esther

hoi, anne , je kunt bowl maken van verse vruchten

je kunt sorbets maken met verse vruchten

hapjes voor bij de borrel, augurken in boterhamworst, stukjes kaas met ananas,

gevulde eieren, die je vooraf al gekookt hebt, je kunt bij de supermarkt ook nog gebakschelpen kopen, die je vult met vers gesneden fruit, je moet niet te moeilijk denken, er is genoeg te verzinnen, eet lekker, en veel plezier!!!

• helma gordeau

hoi allemaal

wat te denken van een heerlijke groentesoep, maggi soepbasis en zelf gesneden

( door de clienten) groente.

wentelteefjes

poffertjes en wafels met een tefal wafel ijzer

zomaar een klein aantal ideetjes

helma

esther schreef:

>

> hoi, anne , je kunt bowl maken van verse vruchten

> je kunt sorbets maken met verse vruchten

> hapjes voor bij de borrel, augurken in boterhamworst, stukjes

> kaas met ananas,

> gevulde eieren, die je vooraf al gekookt hebt, je kunt bij

> de supermarkt ook nog gebakschelpen kopen, die je vult met

> vers gesneden fruit, je moet niet te moeilijk denken, er is

> genoeg te verzinnen, eet lekker, en veel plezier!!!