Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

activiteitenbegeleiding

• nadia

Wie kan bij helpen? Ik zoek informatie over de ontwikkelingen van de AB. van vroeger en nu. Alle informatie is welkom!!! alvast bedankt.

• Bianca

Als je kijkt op de site www.activiteitenbegeleiding.nl kun je daar een scriptie vinden over allerlei ontwikkelingen in de activiteitenbegeleiding van vroeger.

• eline

Hoi,

nog een tip.

Duik in de bieb eens wat oude uitgaves van het tijdschrift AS (activiteiten sector) op.

Ik heb gewerkt met een oudere collega die haar opleiding via het “kruiswerk” heeft behaald en nadien steeds is bijgeschoold via de instelling waar we werkten. Interessante ontwikkeling hè? De opleiding die ik heb gedaan is er ook niet meer, MDGP-AB. Zo gaat dat.

Ik denk dat er binnen het vak AB niet zoveel veranderd is, maar vooral in de zorgsector zelf. Vraaggestuurd werken, aanbodgericht werken en dan nu de combi van vraaggericht werken. Alles is mogelijk….tenzij….

De basis blijft; observeren wie je voor je hebt en het doel uitkristaliseren dat je (samen) wil bereiken. Dan uitzoeken op welke manier en met welke achterliggende methodiek. vervolgens de uitvoering en het bijsturen en evalueren.

Als je dat patroon (kort gezegd) vasthoudt, dan ben je al een heel eind.