Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

verenigingenstructuur

• annemarijke

Ik ben op zoek naar informatie over het opzetten van een verenigingen-structuur in het psychogeriatrische verpleeghuis. kan iemand mij hierbij helpen?

• Maaike

Hallo,

Ik wil je wel helpen, ik werk in een psyciatrisch verpleeghuis en wij werken nu 3 jaar met het verenigingsleven. Laat maar horen wat je wilt weten.

Groetjes Maaike

• annemarijke

Dag Maaike,

Aardig van je.

Ik ben op zoek naar bijvoorbeeld: wat voor activiteiten hebben jullie, hoe ga je daarmee om, wat is de inzet van de activiteitenbegeleiding daarbij. gebruiken jullie veel vrijwilligers. Wij hebben het over het ‘hoe kunnen we de activiteiten afstemmen op de behoeften van de bewoner’': is er een lopende inventarisatie, of veel informeler dan dat. Ook zitten we met de vraag of en hoe ervaringen terug te koppelen naar de afdeling toe en weer terug. Verder: wat doe je met de activiteiten die moelijk in een vereniging te plaatsen zijn, hoe zet je dat neer in de organisatie. En.. biedt je aan mensen in een wat vergevorderd stadium iets specifieks aan, of verweef je dat met de ‘leefsfeer’ in de woningen?

Misschien heb je iets op papier, dat ik voor persoonlijk gebruik kan gebruiken?

als je een gedeelte van de vraag wilt beantwoorden, ben ik al blij. Maar deze vragen geven wel weer in wat voor stadium we zijn met nadenken en ontwikkelen.

hartelijke groeten

annemarijke

• Janita

Hallo,

Ik ben bezig met het schrijven van een plan voor het verengingsleven, want ik heb ook als 3 jaar ervaring met het verenigingsleven en heb nu een nieuwe baan en daar willen ze het ook gaan her-opstarten. Het is al opgestart maar het loopt niet.

Als je wil kan ik, als ik klaar ben, het plan naar je toesturen.

En als jij al info hebt zou ik dat leuk vinfden omdat eens te bekijken.

Succes!!

Groetjes,

Janita

• Karin

Ik hou me ook aanbevolen voor een plan ook bij ons in huis wordt het ab gebeuren opnieuw opgestart. En dit loopt erg stroef en ongestructureerd.

• sandra

Ik heb ook wel interesse in informatie over een verenigingsstructuur.

Wij zijn ook bezig om dit op te zetten in ons zorgcentrum.

gr sandra

• sarah maes

hallo janita

ik werk als activiteitenbegeleider (tegenwoordig wordt mijn functie zelfs recreatie-organisator genoemd) in een woonzorgcentrum, en ben bezig met het opzetten van een verenigingsleven.

omdat wij niet eerder met verenigingen hebben gewerkt, moeten we dus beginnen met een goed plan van aanpak, maar ik kan hier we hulp/ervaringen bij gebruiken…

ik zie op de site, dat jij dit bericht al in 2005 hebt geplaats, hopelijk kan ik je alsnog bereiken.

ik hoop op korte termijn van je te horen,

alvast bedankt!

collegiale groetjes

Sarah Maes

ab@ruitersbos.nl