Hallo
Ik werk nu 10 jaar als aktiviteitenbegeleidster en het gaat nu allemaal veranderen naar dagbestedingscoach.Ik werk alleen en maar 13 uur perweek.
Wie is hier mee bezig of hoe is het bij jou gegaan.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumshoi petra,
ik ben miranda en werk als dagbestedingscoach. zo'n 4 jaar geleden werd de functie binnen onze organisatie gecreeerd. Ik werk samen met een collega op een afdeling van 30 mensen verdeeld over 3 huiskamers. wij proberen voor onze mensen een zinvolle dagbesteding te vinden. wij inventariseren wat mensen leuk vinden en welke activiteiten aangeboden(door de activiteitenbegeleidster)worden die aan de behoefte voldoen. Het is dus zo dat we zowel een activiteitenbegeleidster hebben als een dagbestedingscoach). Hebben mensen voldoende te doen in de week dan wordt er geen individueel plan gemaakt. de andere mensen die weinig tot geen invulling op de dag hebben komen onder de hoede van de dagbestedingscoach wij gaan zoeken naar activiteiten die wel aansluiten bij de behoefte van de bewoner.
heb je specifieke vragen dan hoor ik het wel
groetjes miranda
Hallo Anne marie
Dagbestedingscoach is een nieuwe vorm van Aktiviteitenbegeleding, maar daarin ga je uit vanuit de bewoner. Kijken hoe die bewoner zijn dag besteed en waar er gaten vallen daar komt de dagbestedingscoach om die bewoner te begeleiden om de dag weer heel opgevuld te krijgen. Dit door middel van inschakelijk van mantelzorg of vrijwilligers of andere instantie's.
Het is een nieuwe ontwikkeling en wat het precies gaat worden weet ik ook niet.
Groetjes Petra
Hallo Miranda
Waar werk jij en heb jij formulieren waar je mee werk. Ik werk 13 uur in de week en ik ben op zoek naar manieren om aan de info te komen over de bewoner waar ik dan weer verder mee kan.
Misschien is het wel mogelijk om een keer bij jou te komen kijken.
Groetjes Petra
p.s. zou jij kunnen antwoorden via de mail, dan heb ik ook jou mail adres dat gaat makkelijker dan dit.
Ik werk 17 jaar als activiteitenbegeleidster, maar heb de cursus dagbestedingscoach gevolgd. Nu is mijn vraag: Is er bij julllie een functieomschirijving gekomen voor dagbested. coach? Zo ja, is de functieschaal ook aangepast of wordt het hetzelfde gehonoreerd als abér?
Dus jullie hebben een dagbested. coach en een ab op de afdeling?
Ik hoor graag meer over de functie en hoe die gestalte heeft?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?