Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

BIG-registratie

  • Rik

    Hoi,

    Vraagje: hebben alle (activiteiten) begeleiders in de (verstandelijk gehandicapten) zorg hun BIG-registratie??

    Zijn er ook (activiteiten)begeleiders die wel medicatie (pillen, drankjes, oogdruppels, stesolit) geven maar niet hun BIG hebben??

    Ik vraag me namelijk af of ik zonder BIG-registratie het bovenstaande (wettelijk) wel mag doen.

    Groeten,

    Rik

  • Vincent

    Nee, bij ons, op de AB afdeling heeft volgens mij niemand zo'n registratie. We geven wel medicijnen, maar weten niet wat, hoe of waarom….

  • Rik

    Vicent bedankt voor je reactie.

    Zijn er binnen jullie organisatie wel regels voor??

  • Vincent

    Op papier zijn er natuurlijk wel regels voor, maar in de praktijk wordt dit papier geloof ik ergens anders voor gebruikt… Het zou niet de eerste keer zijn dat nalatigheid tot gewonden leidt. Iemand enig idee wat je aan dit soort dingen kunt doen, behalve het zelf tot vervelens toe aan de orde stellen?

  • Inge

    Ik heb hier ook mee te maken gehad en ben via p&o aan de BIG registratie gekomen, want het is wel zo dat als er iets mis gegaan was, ik verantwoordelijk zou zijn…Daarbij heb ik laten toevoegen dat ik alleen medicatie verstrek als er echt niemand anders is die het kan doen en wat heel belangrijk is…leer nee zeggen, staat het niet in je functie omschrijving dan is het jouw taak niet! maak eventueel afspraken met afdelingen dat er iemand komt om de medicatie te verstrekken!