Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

klote stage!

  • p

    hey mijn naam is paola

    en loop sinds februari stage in een verzorgingshuis

    in het begin was alles leuk een aardig en heb ook aangeboden om eventueel bij activiteiten die buiten men stage uren vallen te willen helpen.

    nu heb ik een evaluatie gehad met 1 van men begeleiders en die beschudligde me ervan te weinig initiatief te tonen!

    wat moet ik hier nou mee! als ik er tegen in ga heb ik kans dat dat word afgerekend bij mijn eind evaluatie en nog en probleem is dat ik morgen dus mee moet helpen met een activiteit waar ik helemaal geen zin in heb ( vrije tijd) ben zelfs in staat om me ziek te melden heeft iemand nog een goede tip om me door de laatste maandjes heen te helpen !!!????alvast bedankt

  • D

    Hoi Paola,

    Ik snap dat je je aangevallen voelt doordat je stagebegeleider je heeft verteld dat je te weinig initiatief toont maar stagebegeleiders moeten nu eenmaal feedback geven op je gedrag. Deze feedback kan nooit alleen maar positief zijn want het je bent op stage om te leren en fouten te maken. Als je niet op je fouten gewezen wordt kun je er ook niet van leren. Als jij vind dat je wel genoeg initiatief toont hoef je er niet radicaal tegenin te gaan door te zeggen dat dat helemaal niet waar is wat hij zegt, maar je zou er nog wel op terug kunnen komen door te vragen wat hij er precies mee bedoelt (vraag om voorbeelden van jouw gedrag) en je zou kunnen vragen of hij je wil helpen met het zoeken naar een oplossing. Nogmaals, je bent op stage om te leren en ze zullen je er echt niet op afrekenen dat jij iets niet snapt of het ergens niet mee eens bent. Als je er over gepraat hebt en alles duidelijk is kun je weer met een goed gevoel naar stage gaan en misschien werken aan het meer initiatief tonen.

    Over de activiteiten die je doet in je vrije tijd, als je er geen zin meer in heb in je vrije tijd ook nog met stage bezig te zijn kun je dit natuurlijk ook aangeven. Je bent het niet verplicht en ze zullen het vast wel begrijpen als jij zegt dat het je te druk wordt of dat je vind dat je zo wel erg veel tijd met je stage bezig bent. p schreef:

    >

    > hey mijn naam is paola

    >

    > en loop sinds februari stage in een verzorgingshuis

    > in het begin was alles leuk een aardig en heb ook aangeboden

    > om eventueel bij activiteiten die buiten men stage uren

    > vallen te willen helpen.

    > nu heb ik een evaluatie gehad met 1 van men begeleiders en

    > die beschudligde me ervan te weinig initiatief te tonen!

    > wat moet ik hier nou mee! als ik er tegen in ga heb ik kans

    > dat dat word afgerekend bij mijn eind evaluatie en nog en

    > probleem is dat ik morgen dus mee moet helpen met een

    > activiteit waar ik helemaal geen zin in heb ( vrije tijd) ben

    > zelfs in staat om me ziek te melden heeft iemand nog een

    > goede tip om me door de laatste maandjes heen te helpen

    > !!!????alvast bedankt

  • a

    Hoi Paola,

    Ik ben het helemaal met D eens.

    Als stagiaire (en beroepskracht) hoor je open te staan voor zowel positieve en negetieve feedback. Jij voelt je daardoor aangevallen maar zo moet je dat niet zien. Als jij vindt dat jij wel eigen niatieven toont moet je dit ook tegen je stagebegeleidster vertellen en noem daarbij ook voorbeelden. Als je stagebegeleidster blijft vinden dat je te weinig eigen iniatieven toont zul je hier wel aan moeten werken. Ik (als stagebegeleidster) heb eerder meegemaakt dat een stagiaire dacht veel eigen iniatieven te tonen maar dit werd door ons (collega's in de stage) niet zo ervaren. Zij heeft er toen aan moeten werken en daar is ze toen goed in begeleid en aan het eind van haar stage liet ze veel eigen iniatieven zien en toen zag ze ook zelf in dat ze er veel meer uit haar zelf deed dan eerder in haar stage.

    Wat betreft de activiteiten in je vrije tijd…doen wat je zlef wilt als je het niet meer wilt moet je dit zelf aangeven op je stageplek.

    Succes,

    A

  • Nolly

    Vervelend.

    maar wat ik me afvraag is heeft je stagebegeleidster niet uitegelegd waarom zij vind dat jij niet genoeg inititief neemt?

    Jezelf aanbieden bij activiteiten buiten je stage alleen wil nog niet zeggen dat je goed bent in initiatieven nemen.

    Vraag eerst om uitleg! Dan kun je jouw mening vertellen, onderbouw deze op een concrete manier.

    Heb je je voor die activiteit opgegeven of is er voor jou beslist dat je helpt, al dan niet door eerdere toezeggingen van jouw kant?

    Ziekmelden zou ik niet doen! Dan maak je problemen!