Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

muzisch agogische activiteit stage

  • Manon

    hallo

    wie kan mij helpen? Ik doe de opleiding SPH en ik moet voor mijn stage (ZMLK-school) een muzisch agogische activiteit organiseren. Ik loop stage in de klas VSO 2, met alleen maar jongens van 14-16 jaar..heeft er iemand goede ideeen?

    Ik hoor het graag!

    Groeten Manon

  • A

    Wat voor muziek interesse heeft deze groep (nederlands, rap, buitenlandstalig)???

  • ingrid

    met muzisch wordt niet alleen muziek bedoeld. ook drama,dans, beeldende kunst,taal/literatuur enz. vallen onder het begrip muzisch.

  • a

    Maar dat was mijn vraag niet….ik wilde graag weten wat voor voorkeuren deze goep heeft….

  • Corrie

    Hallo Manon,

    Waarom vraag je de jongelui van 14 tot 16 niet zelf om hun voorkeur mee te nemen.

    En misschien kunnen zij je ook helpen met ideeen aandragen. Dan speel je in ieder

    geval in op hun wensen.

  • Inge

    Je kunt als je de interesses weet ook dingen gaan combineren he,

    b.v. laat ze zelf een rap schrijven/ componeren en hierbij een eigen videoclip maken (als je daar de middelen voor hebt) dan heb je en muziek, en taal en je bent intensief bezig met n jongeren cultuur.

    Je kunt ook kijken of zij iets van hun “slang”(straat-taal) kunnen gebruiken om “loesje”gerelateerde teksten te schrijven.

  • chrizzy

    Wow, ik maar zoeken naar wat muzisch agogisch nou precies inhield en wat voor oprachten je daar aan kan koppelen, hier vond ik de antwoorden op al mijn vragen. Lachen dat juist zes jaar oude informatie mij zou helpen met mijn mbo MMZ opleiding! Blij dat deze niet verwijderd is :) !

  • Bruce

    Een muzisch agogische activiteit is een activiteit waarin muziek een grote rol speelt. Je ontwikkelt een activiteit op een muzische manier om de personen in kwestie.

  • Hans

    Lees het boekje van Dineke Behrend eens. Muzisch agogisch werken is mooi als het een stukje grondhouding is. Het is zeker niet zo dat het alleen maar met muziek te maken heeft. Probeer iets creatiefs te bedenken wat aansluit bij de jongeren maar bedenk eerst wat je doel is dat je wil bereiken. Wil je dat ze meer vertellen over zichzelf, of wil je meer groepsband creeëren? Dat is allemaal van invloed op de activiteit die je bedenkt!