Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

peuters en ouderen

  • esther

    ik ben op zoek naar instellingen die ervaring hebben in projecten peuters met ouderen omdat ik hier in de toekomst mogelijk wat mee wil gaan doen, heeft iemand nuttige tips, dan hoor ik het graag, Esther.

  • A

    Bij het verpleeg- en reactiveringshuis waar ik werk hebben ze een peuter- speelochtend 1x in de week.

    Vaak worden de ouderen in een grote kring gezet en in de kring spelen de kinderen. Zomers is het vaak buiten in de tuin en wordt er gespeeld met water.

    Veel van de ouderen (voornamelijk dames) genieten hier enorm van. Leuk is te zien hoe de interactie is tussen de ouderen en de peuters.

    Heb je nog meer (specifieke) vragen dan lees ik het hier wel

    Groet,

    A

  • gerda

    hoi,

    ik heb 1 keer in de week een peuter projekt. ik doe dit klein schalig met 4 peuters van de leeftijd 2 tot 3 1/2 jaar a 4jaar, en 6 dementerede oudere.

    deze interactie werkt goed oudere en kinderen kijken hier elke keer naar uit soms gaan we samen (leg)puzzelen, iets knutselen, spelletje wat geschikt is voor beide je staat er versteld van hoe peuters uitleg geven over een spel, kleien etc.

    Het klein-schalig werken hiervan is dat de peuters de oudere leren kennen en dat er een echte band ontstaat, mede omdat het ook vaak dezelfde peuters zowel oudere komen bij deze activiteit in het blad outfit heeft een artikel gestaan, over dit peuter projekt als je dit wil hebben geef het maar aan. mede dat het kinderdagverblijf in het zelfde gebouw is dat we ook met regelmaat met de oudere het kinderdag verblijf bezoeken en een kijkje gaan nemen oudere zijn volgens hun er even tussen uit geweest

  • esther

    bedankt voot je reactie, het lijkt me juist leuk om te zien dat er interactie tussen de beide groepen zijn. ik denk dat ik het eens per maand ga invoeren omdat het voor de peuterspeelzaal anders te moeilijk te organiseren is.ik ben er alleen nog niet helemaal uit of ik het tijdens de gym/ beweegclub moet doen of tijdens een gewone spelactiviteit,nogmaals bedankt, groetjes esther

  • esther

    bedankt voor je reactie,ik heb wel belangstelling voor het artikel, zodat ik ook naar de teamleider misschien wat duidelijker kan maken wat de bedoeling is, groetjes esther.

  • evelien

    In het verzorgingshuis waar ik werk hebben we ook een peuter-ouder project. Omdat veel ouderen ook regelmatig nog hun klein en achterklein kinderen op bezoek krijgen komen ze bij ons maar 1 keer per maand. er komen dan 6 a 7 peuters/kleuters van het kinderdagverblijf bij ons uit het dorp.

    om beurten bedenken we een activiteit knutselen, spel, bewegen of muziek.

    Veel succes met het opzetten van dit project