Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Quizen voor ouderen

• Marrit

Hallo

Ik ben op zoek naar diverse quizen die geschikt zijn voor (licht) dementerende ouderen. Ik ben namelijk een themaboek aan het maken waarbij ik bij ieder thema een quiz wil plaatsen, ik kan alleen niet zoveel quizen vinden, alleen die op communities.zeelandnet.nl/data/activiteiten/index.php

Kan iemand mij helpen?

Bij voorbaad dank

• esther

hallo marrit, ik maak op mijn werk regelmatig kwissen zelf, want zodoende kun je aansluiten op je thema, ik gebruik dan meerdere boeken en b.v. vragen e.d. uit bestaand materiaal.bij tweedehandsboekhandels kun je soms nog wel eens boekjes halen met allerlei vragen.enals jullie in het bezit van het spel vragenderwijs zijn, ook daar kun je een boel uithalen.ook spelletjes op t.v. hebben soms leuke vragen maar ja,er gaat wel tijd in zitten dan.succes gewenst, groetjes Esther.

• Evelien

kijk ook eens op quiz.startpagina.nl

groetjes evelien

• eline

Hoi,

Je kunt heel goed zelf invulpuzzels maken aan de hand van een thema.

Je weet wel, horizontaal invullen en dan komt er vertikaal een woord te staan.

Op deze manier kun je zien wat de deelnemers nog weten, maar ook hoe het ervoor staat met woordvind-problemen of spellings-problemen en natuurlijk de fijne motoriek.

Bijvoorbeeld het onderwerp herfst. Je bedenkt een lang woord als najaarszonnetje. Dat is je vertikale woord. Nu ga je de horizontale woorden zoeken met als antwoord bijvoorbeeld; kastanjes, bast, eikel, paddestoelen enz.

In het boekje Bikkelen, boenen en bijenwas staan veel van die quizen die erg geschikt zijn.