Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hulp bij een herfstmarkt

  • ina

    hallo Ab-ers,

    ik ben een vrijwilliger in een verzorgingshuis en wij willen een herfstjaarmarkt organiseren in ons huis voor de bewoners en wijkbewoners.

    wie kan mij advies geven hoe dit aan te pakken en vertellen aan welke regels wij ons moeten houden.

    of heeft iemand voor mij een draaiboek van zo'n jaarmarkt

    alvast hartelijk dank

    ina

  • esther

    nou, ina veel reacties gekregen zie ik.Het is belangrijk eerst het doel van de middag op te stellen. Wil je dingen verkopen om winst te krijgen of wil je een gezellige middag voor bewoners.Je kunt deze dingen ook samenvoegen, zo sla je twee vliegen in een klap.

    tafels of kraampjes met hapjes, al dan niet zelfgemaakt verkopen.

    handwerkspulletjes verkopen, denk aan sjaals en sokken voor de herfst.

    knutseldingetjes verkopen, die je b.v. in de weken ervoor hebt gemaakt met een aantal bewoners/vrijwilligers.

    kleine rommelmarktspulletjes verkopen.

    uitnodigen van mensen die een bepaalde hobby uitoefenen wat b.v. te maken heeft met herfst.

    uitnodigen van iemand die muziek maakt, b.v. accordeon, keyboard.

    kraampje met raadspelletjes, b.v. raad hoeveel eikeltjes er in een vaas zitten.

    fotomateriaal van b.v. paddestoelen, mooie herfstfoto`s.

    je zou een spel kunnen maken voor bewoners wat met de herfst te maken heeft.

    ik hoop dat je met deze ideetjes aan de slag kunt, succes, groetjes esther

  • ina

    Hallo Esther,

    Het is de bedoeling om een combinatie te maken van

    1. een stukje rommelmarkt

    2. een aantal kleine workshop bv. herfstukjes maken etc

    3. een aantal kraampjes met nieuwe artikelen, die aanslaan bij de leeftijdsgroep maar ook bij de wijkbewoners

    4. een wedstrijd voor de kinderen om een halloweenhoed temaken

    5. rad van fortuin, en touwtje trekken eventueel een loterij.

    Maar heb je voor ons een tip hoe wij aan sponsers of prijzen komen en mensen die een standje willen bemannen.

    alvast hartelijk dank

    groetjes

    ina

  • esther

    hallo ina, wat je zou kunnen doen is de middenstand van jullie dorp of stad en de bedrijven die middelen aan de zorginstelling leveren aanschrijven met wat jullie van plan zijn.Zij leveren meestal dan wel leuke prijsjes.

    in het maandblad AS vasn deze maand staan toevallig nog een aantal adressen waar je ook wat mee kunt:

    instituut voor sponsering en fondsenwerving(ISF)

    Javastraat 68

    6524 MG Nijmegen

    tel:024-3817111

    www.isf.nl

    de onafhankelijke stichting ISF is een initatief van instellingen in de non-profit sector .het isf helpt non-profit organisaties om sponsering en fondsenwerving professioneel aan te pakken.

    vereniging van fondsen in nederland

    Jan van nassaustraat 102

    2596 BW Den Haag

    tel:070-3262753

    www.verenigingvanfondsen.nl

    voor iedereen die een fonds zoekt voor financiele steun, is er het fondsenboek of de fondsendisk met ruim 650 fondsen.

    stichting RCOAK

    Keizersgracht 334

    1016 EZ Amsterdam

    tel:020-6232288

    www.rcoak.nl

    de stichting rcoak verleent financiele ondersteuning aan initatieven die bijdragen aan het welzijn van kwetsbare groepen in de samenleving.Prioriteit wordt gegeven aan initaiteven voor mensen in de laatste levensfase. voor de jaren 2004-2005 is gekozen voor het thema de kwaliteit van het dagelijks leven en (sociale) zelfredzaamheid van zorgafhankelijke 75-plussers.

    wat je ook nog zou kunnen doen is folders verspreiden waarin de kort verteld waar je vrijwilligers voor zoekt, deze zou je in winkels e.d. op kunnen hangen.

    Je zou ook een soort van inloopochtend kunnen organiseren om op die manier mensen te werven voor de markt, en eventueel voor andere activiteiten.

    ook zou je kunnen proberen of de plaatselijke kerken hun medewerking willen verlenen door te vragen of je in het kerkblad een stukje zou mogen plaatsen om mensen op te roepen vrijwillig te helpen.Juist bij deze groep mensen is de bereidheid groot om zich belangeloos in te zetten!succes, groetjes esther.

  • ina

    Hallo Esther,

    Bedankt voor je goede tips. Ik ga ze zeer zeker gebruiken. Ik ben heel erg blij met je hulp. Als je misschien later nog meer ideen hebt zou ik erg dankbaar zijn als je deze zou kunnen mailen want we kunnen alle hulp gebruiken die we kunnen krjgen

    dank je

    groetjes

    ina

  • esther

    hallo ina, ben erg blij dat ik je een eindje op weg heb kunnen helpen, en hoop dat de markt een groot succes wordt.zou het wel leuk vinden op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen. Misschien vind je het een brutale vraag maar ik ben erg nieuwschierig geworden waar je werkt.ik hoor het misschien nog wel, groetjes van Esther.