Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ontspanings activiteiten

  • marco

    Hallo wij zijn bezig met expertiese gebieden binnen ons verpleegthuis voor dementerende bejaarden.

    Nu ben ik samen met mijn collega bezig met het doen van onderzoek over ontspanings activiteiten.

    Overal waar wij hebben gekeken naar informatie zijn wij niets wijzer geworden.

    Dus kan een van jullie ons helpen?????????

    m.v.g.

    Annette en Marco

  • rolly

    hallo marco,

    ik ben bezig en nog vele met mij om in verpleeghuizen rolstoeldansen te geven dit is gemiddeld anderhalf uur per week,en de mensen kijken er naar uit.

    omdat we oude muziek draaien die ze uit hun tijd is en daardoor kunnen ze genieten en meezingen.

    alleen is het zou dat ze meestal zelf geen rolstoel meer kunnen rijden omdat deze te zwaar zijn maar met vrijwilligers achter de stoel is dit op te lossen.

    margriet

  • jacomien

    Marco,

    samen zingen en vertellen over vroeger nav de liedjes is een leuke act.

    ook gym is altijd een succes….

    Of met een kleine groep het levensloop/levenswegspel

    succes

  • A

    rolstoeldansen, wandelclub, theemiddag, snoezelen, filmavonden, spelactiviteiten (m.b.t. vroeger), zwemmen, cafe-middag, koken/bakken, handwerken, muziek van vroeger luisteren en evt dansen, koor, knutselen, etc, etc.

    Heb je meer interesse dan kan ik jullie wel in contact brengen met een de AB van het verpleegtehuis waar bovenstaande dingen ondernomen worden. Laat het dan even hier weten op dit forum.

    Groet,

    A

  • lieke

    Hallo,

    Ik ben bezig met een fictieve “snoezelruimte” te maken voor ouderen, dit is een opdracht van school. het komt steeds meer op in verpleegtehuizen om ouderen te laten ontspannen door middel van zintuigactivering. Dit kan bijvoorbeeld door een huiskamer na te bootsen of een badkamer. Voor een indruk, kijk even op barryemons.nl. Hier vind je ook snoezelruimtes voor verstandelijk gehandicapten maar er is ook en speciale gids te bestellen voor ouderen. succes!

    groetjes lieke

  • marco

    A schreef:

    >

    > rolstoeldansen, wandelclub, theemiddag, snoezelen,

    > filmavonden, spelactiviteiten (m.b.t. vroeger), zwemmen,

    > cafe-middag, koken/bakken, handwerken, muziek van vroeger

    > luisteren en evt dansen, koor, knutselen, etc, etc.

    >

    > Heb je meer interesse dan kan ik jullie wel in contact

    > brengen met een de AB van het verpleegtehuis waar

    > bovenstaande dingen ondernomen worden. Laat het dan even hier

    > weten op dit forum.

    >

    > Groet,

    > A

    Beste A. bedankt voor je reactie ik zou graag in contact willen komen met de andere AB in een verpleegtehuis.

    Neem maar contact met mij op.

    M.V.G.

    Marco

  • A

    Hoi Marco,

    Ben eigelijk wel benieuwd of je nog contact hebt opgenomen met dit verpleegtehuis.

    Zo ja of je er nog wat aan hebt gehad.

    Groet,

    A