Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vraagestuurde zorg

  • Annemarie

    Hallo,

    Ik ben vierderjaars spw. en ik ben bezig met de eindopdracht voor school.

    Wie kan me helpen met info over vraaggestuurde zorg in de gehandicaptenzorg, en welke ontwikkelingen er zijn in dit gebied voor een activiteitenbegeleider..

    Misschien kan iemand mij ook helpen met het verband leggen tussen de geschiedenis van de client en de ontwikkelingen in de vraaggestuurde zorg.

    Evtuele tips van vakbladen enz.. zijn ook van harte welkom.!!

    Bedank alvast en ik hoor het valzelf..

    Groetjes Annemarie

  • Olga

    Ik heb de MBO AB-opleiding gedaan in 3 jaar (1997-2000)

    en in 2000 heb ik mijn laatste stage kunnen doen bij een sociale werkplaats, waar met het EIM gewerkt wordt.

    EIM staat voor Eigen Initiatief Model; op een vragende wijze de werknemers begeleiden. Deze stage heb ik gelopen in Zutphen, bij de sociale werkplaats Delta.

    Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt, want ik vind het EIM een goed model.

    EIM kun je koppelen aan de sociale werkplaats, maar je kunt het overal bij gebruiken. Nu werk ik individueel met moeilijk verstaanbaar gedrag, ik probeer het EIM waar mogelijk is toe te passen, maar weer op een hele andere manier.

    Groeten Olga.