Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dagstructuur in een huiskamer

  • Irma

    sinds kort ben ik werkzaam in een verpleeghuis of de afdeling pg.

    op die afdeling zijn 3 huiskamers, nu moet ik de helpende aansturen.

    om een goede dagstructuur aantebieden.

    wie heeft voor mijn tips voor een goede weekplanner en ook hoe ik helpende moet aansturen.

    alvast bedankt

    Irma

  • marco

    Hallo Irma,

    Bij ons in het verpleegtehuis licht de nadruk op het “normaale leven”

    Dus denk aan het gezamelijk tafel's dekken en afruimen afwassen, koffie zetten,

    eten koken als dit mogelijk is, enz mijn ervaring is als je deze act. samen met bewoners doet ben je al een aardig dagdeel aan het werk.

    bij ons is het zo dat de helpende deze taken meestal alleen deden maar door hun te vertellen hoe belangerijk dit is voor de bewoners en ze het ook te laten merken dan gaat het steeds meer van zelf.

    Ik hoop dat je er iets aan hebt,

    groetjes, Marco

  • angelica

    hoi,

    ook wij zijn momenteel bezig om “kleinschalig” te gaan werken. dit is bij ons dus ook in ontwikkeling. ik merk dat helpenden het ook prettig vinden als je ze zelf laat “ denken” dus “ hoe zien zij huiskamer activiteiten? wat vinden ze zelf prettig om te doen en ook absoluut niet” laat ze zelf kleine activiteiten verzinnen, denk aan koffie drinken , krant lezen,uiterlijke verzorging. hou er rekening mee dat een hoop helpenden (of andere disciplines) enigzins angstig kunnen zijn mbt het uitvoeren van activiteiten , hoe klein ook. met regelmaat evalueren en , zeker in het begin niet te veel verwachten kom je al een heel eind. ik hoop dat je hier iets aan hebt.

    Succes ermee! groetjes angelica