Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

revalidatie

  • Marilena

    Hallo,

    Ik werk in een verpleeghuis op een somatische afdeling als AB-er. Vanwege een reorganisatie ben ik intern overgeplaats naar een revalidatie afdeling, maar heb daar dus helemaal geen ervaring mee.

    Zijn er mensen die op een revalidatie afdeling/centrum werken, en dan het liefst met ouderen, die mij tips voor activiteiten kunnen geven?

    Groeten, Marilena

  • monique

    Hoi Marilena

    Ik heb 10 jaar gewerkt bij een revalidatiecentrum, en mijn doel was om revalidanten zich te laten orienteren op het gebied van activiteiten.

    Hierbij was mijn kennis van technieken van groot belang, dus probeer je zoveel mogelijk technieken eigen te maken en dan ook vooral hoe deze te doen zijn op een simpele manier, waarbij het resultaat toch goed is, en kijk naar de aanpassingen, hoe simpeler, hoe beter.

    Gips beschilderen en dan bewerken met patina werkte voortreffelijk, net als het vergroten van schilderen op nummer en de nummers eruit halen en lijnen weghalen.

    Aanpassingen, samen werking met de ET, zolas borduur ringen, gewichten klemmen,haakjes.

    Handfunctie training was een van mijn taken, dmv activiteiten met de slechte hand train je ongemerkt veel.

    Ik probeerde in ieder geval zoveel mogelijk deze hand erbij te betrekken.

    Daarnaast werden mensen ingepland, per half uur, individueel of in een kleine groep om gerichtere aandacht te kunnen geven.

    succes,

    monique>

    >