Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Snoezelactiviteiten

  • Yvonne

    hallo Hanneke.

    Ik krijg in mijn werk steeds vaker te maken met dementie . Ik ben geintereseerd in jouw aktiviteitenboek, zou jij mij die willen toesturen?

    Groeten Yvonne Schuurmans

  • brclan

    ik vraag me eigenlijk af heeft iemand dat boek nu daadwerkelijk ontvangen?

    Ik dus nog niet

  • Douwe Kooistra

    Hallo Hanneke,

    Zou je mij dat boek ook willen sturen? douwekooistra14@hotmail.com

    Ik werk namelijk in een instelling met mensen met laag niveau.

    Groetjes

  • eva

    Hey Hanneke,

    Ik loop momenteel ook stage in een RVT en kan best wat extra ideetjes gebruiken. Je mag mij ook steeds een exemplaar doorsturen naar eva.delaet@hotmail.com

    Groetjes

    Bedankt

  • henriette

    Het zou super zijn als je het wilt mailen.

    Ik ben nu vrijwilligster, maar ga spw 4 doen.

    hartstikke bedankt, groetjes Henriette.

  • Paula van Truijen Blauwen

    Hallo Hanneke, ik ben bezig met een snoezelactiviteiten te zoeken tot ik las dat jij het een en ander hebt , nu is mijn vraag zou je dat naar mij kunnen mailen , ik werk namelijk met dementerende ouderen, en alvast bedank. Groetjes, Paula

  • Anniek

    Hallo Hanneke,

    Ik zou mij graag aanmelden voor uw activiteitenboek. Ik ben namelijk op dit moment met schoolopdracht bezig, dat in verbinding moet staan met mijn BPV-plek (een stageplek op de dagbehandeling PG)

    Alvast bedankt!!

    Groetjes, Anniek

  • Brigitte

    Hallo Hanneke,

    Ik ben in juni begonnen als welzijns medewerker in een verzorgingshuis. Ik ben erg nieuwsgierig geworden naar jouw boek over snoezel activiteiten. Zou jij dit naar mij toe kunnen mailen? Dat zou ik heel fijn vinden..

    Groetjes Brigitte

    brigittebom@planet.nl

  • veronique

    hoi hanneke zou je jou boek willen doormailen naar het volgende e-mail adres veronique.van.acker@hotmail.com

    ik ben nog vollop aan het studeren voor kinderverzorgster maar ik doe wel een vakantiejob in een kinderdagverblijf en ik wil ook mij interesseren voor snoezelactieviteiten daarom het interesse in jou boek

  • ellen-nelissen@home.nl

    Wij bieden allerlei activiteiten; volksdans , zitdansen, bewegen aan tafel, luisteren naar muziek, zingen, bloemschikken, bewegen op muziek, filmactiviteiten, dia-activiteiten, mooie prent of fotoboeken bekijken samen, luisteren naar korte verhalen, fotoreeksen met een kort verhaal om de herinnering te prikkelen en een gesprek op gang te brengen, tafelspellen, handwerken, kookactiviteiten, gespreksthema's,taalspellen,wandelen, belevingsgerichte tuin, aquarium, activiteiten met honden en / of kleine kinderen. Als grotere activiteit; Muzikant laten komen; daar waar behoefte aan is; instrumentaal, seniorenorkest, koor, solo-optreden, kinderkoor, volksdansgroep, mooie film met de beamer laten zien, een barbeque, huifkarrentocht, ouderwetse friteskraam of ijscokar laten komen, orgeltje, hapjesmiddag, beautymiddag, modeshow, hightea, bruidsmodeshow, communiekantjesmodeshow. Ook de seizoenen in de gaten houden en met thema's werken.Zoals Kerst, Sinterklaas, Pasen, lente, herfst, zomer, winter.

    Persoonlijk merk ik dat muziek heel goed werkt bij de bewoners, ook beeldmateriaal werkt heel goed om goede reacties te krijgen.

    Beeldmateriaal werkt als een trigger, dan kun je nog heel goed een gesprek op gang brengen of reacties zien van bewoners. Vooral met een kort verhaal en dan op reacties van bewoners ingaan.

    Spellen met geuren en beeldmateriaal, kun je zelf maken . Leuke foto's lamineren en geurtjes op watjes in een kokertje. Dat kunnen pillenkokers zijn, of fotokokers van vroeger bij een fotograaf te krijgen.

    Spellen heel eenvoudig houden; de keuze laten tussen 2 mogelijkheden om het te vereenvoudigen, of toch hints te geven als ondersteuning.

    Oude schoolliedjes, hollandse meezingers van vroeger, marialiedjes, streekgebonden liedjes, blaaskappellenmiziek, snoezelmuziek,

    Films; daar werken mooie natuurfilms heel goed, of muziekdvd's, romantische films, of films met dieren zoals fury en lassie. Bij bol.com kun je vaak heel goedkoop tweedehands bestellen.

    Koken; een hele maaltijd maken en samen eten, of kleine hapjes maken. Van vruchtensalade, tot wafels, lekkere salades op toast, cake, verzin zelf maar wat.

    Soms alleen individuele activiteiten houden, soms met de groep. Afhankelijk met wie je werkt en waar behoeffte aan is.

    Succes ermee

    Ellen