Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Activiteiten voor gedetineerden

  • Hans de Korte

    Als studie-opdracht moet ik maandactiviteiten organiseren voor gedetineerden. Het gaat zowel om binnen- als buitenactiviteiten en ik dien rekening te houden met alle mogelijkheden en beperkingen van het gevangeniswezen. Qua budget heeft onze directeur het liefst dat het zo min mogelijk kost, zowel financieel, materieel als wat menskracht betreft. Wie heeft er nog wat leuke uitgewerkte opdrachten in zijn kast of harde schijf liggen?

    Bedankt voor de moeite.

    Hans.

  • tessa

    Hoi Hans,

    Ik heb geen uitgewerkte opdrachten maar ik hoorde een keer van iemand dat iemand een soort “cursus” had gegeven over communicatie, gewoon overgenomen uit de boeken van school, misschien heb je daar wat aan.

    groeten,

    Tessa

  • Bobien

    Hallo Hans,

    Uit curieusiteit: welke activiteit heb je nu eigenlijk gekozen voor met gedetineerden te doen? Ik volg orthopedagogie en moet ook een activiteit

    uitvoeren bij eender welke doelgroep. Bij gedetineerden leek me wel intressant,

    de act. moet 1 uur duren, enig idee?

    Alvast bedankt!

    Sarra

  • Simone

    Hoi Hans,

    Voor mijn stage moet ik eens per twee weken een activiteiten avond organiseren voor ex gedetineerden. Mijn stage betreft een 24uurs opvang voor deze doelgroep, dus ik begin het liefst met activiteiten binnenshuis te organiseren. Ik ben erg benieuwd hoe je (ik weet dat het een bericht is uit 2008) het in jou stage hebt gedaan en welke activiteiten je hebt georganiseerd. Ik vind het erg moeilijk hier een begin aan te maken en zou graag advies hebben van je, gezien het feit dat je er al ervaring mee hebt.

    Met vriendelijke groet,

    Simone de Vries

  • arlette Nicaela

    ik will een paar activiteiten hebben om met mij clienten te doen van 16 jaar oud tot 24 en ouderen

  • arlette Nicaela

    goeie avond mevr/meneer graag wou ik enkele activiteiten hebben om met de gedetineerden te doen om het gedrag te verminderen en het recidive ook

  • arlette Nicaela

    activiteten willen hebben om het gedrag te vebeteren en het recidive te verminderen