Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

opzetten dagbesteding aan huis

  • kitty

    Hallo,

    Ik wil graag dagbesteding aan huis gaan opzetten voor verstandelijk gehandicapten van laag niveau, maar weet niet goed waar ik moet beginnen.

    Kan ik dit als zelfstandige doen, of moet je je aansluiten bij een activiteitencentrum? Waar kan ik subsidie aanvragen, en hoe kom ik erachter of er genoeg vraag is?

    Heb jij antwoord op mijn vragen, of kan je me verder helpen?

    Graag hoor ik het dan!

    Groetjes,

    Kitty

  • klaaske

    hoi Kitty,

    als moeder van een meervoudig gehandicapt kind kan ik je vertellen dat er enorme behoefte is aan activerende begeleiding aan huis, maar dan bij het kind thuis. Je kan dan vanuit het pgb betaald worden. Dat betekend dat je het beste zelfstandig kan worden want de meeste mensen betalen een totaalprijs (bruto met vakantie geld en reiskosten erin)

    Als je dat werk wil doen kan je gratis lid worden van pznnet.nl daar vind je vast en zeker werk.

    groetjes, klaaske

  • kitty

    Hoi Klaaske,

    Bedankt voor je reactie!

    Ik heb gelijk even gekeken op pznnet…….wel een overzichtelijke site.

    Jammergenoeg hebben ze alleen niks bij mij in de buurt. Ik woon in Zeeuws-Vlaanderen :-(

    Misschien moet ik dan iets in de krant zetten?

    Maar als je zelfstandig wilt worden, moet je dat toch ook ergens laten registreren?

    En is het nou ook zo dat je voor materialen wat je nodig zou hebben, voor activiteiten, een budget krijgt van een 1 of andere organisatie?

    dat zal wel niet als je zelfstandig zou worden he?

    Mag ik jou eens vragen wat jij nou een fijne gang van zaken zou vinden, als er iemand zou komen voor activerende begeleiding bij jullie zoon/ dochter?

    Een kennismakingsgesprek, waarin belangrijke punten op papier worden gezet, zoals interesses, mogelijkheden, medicijnen, enz.

    Voor hoe lang per keer zou je iemand vragen?

    Wat is ongeveer het bedrag dat je kunt vragen per uur?

    Misschien heb je hier ook wel een antwoord op, zodat ik weer iets verder kom!

    Alvast bedankt!

    Kitty

  • Jane

    Beste Kitty,

    zie www.dwrp.nl www.ookvoorjou.com www.stichtingkio.nl

    Vraag of je eens kan komem kijken!

    Sukses,

    Jane

  • marcel bakker

    Hallo,

    Ik zie dat het een oude bericht is uit 2007, mijn vraag is is het gelukt want ik loop met de zelfde vraag rond.

    Misschien kunt u me meer vertellen over het opstarten en wat allemaal verplicht is?

    groetjes,

    Marcel

  • Maaike

    Beste Kitty,

    Net als Marcel ben ik benieuwd of het je gelukt is om als zelfstandige te starten.

    Ik zou ook graag dagbesteding aan huis willen opstarten voor kinderen met een meervoudige beperking.

    Groetjes Maaike

  • Gerda van den Hof

    Hoi Kitty,

    Ook ik zit te denken om voor mijzelf te beginnen, ik ben activiteitenbegeleidster en heb met diverse doelgroepen gewerkt.

    Wat ik zou willen is bij ouderen thuis bezig zijn, de mantelzorger ontlasten.

    Maar ik heb geen idee waar te beginnen. Dus ik ben wel benieuwd hoe het jou is vergaan.

    Groetjes Gerda

  • Amanda

    Hallo eerdere mailers vóór mij,

    Mijn interesse is ook gewekt.

    Hebben jullie ondertussen al meer info gekregen?

    Als we per regio niet te veel in elkaars vaarwater zitten is het misschien een idee om een groepsmail te maken zodat we met tips over en weer kunnen mailen?

    Vriendelijke groeten van Amanda