Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dagbestedingscoach wie is dat?

  • yaprak

    wat is nou het verschil tussen een dagbestedingscoach en een aber? ik moet dit namelijk in mijn scriptie uit kunnen leggen

  • benny

    het belangrijkste van de functie is:

    dat je als dagbesteding coach ben je meer coachend bezig bent en minder uitvoerend,(voor de avond en weekenden)

    Draagt kennis over op het gebied van dagbesteding, aan alle betrokken disciplines.

    Adviseert en creëert voorwaarden om de uitvoering van de activiteiten optimaal te laten verlopen.

    Begeleid en geeft advies ter verbetering van dagbesteding.

    Stimuleert de empowerment van de zorgvrager zodat hij of zij invloed houdt op gebeurtenissen en situaties die belangrijk voor hem of haar zijn.

    De nadruk wordt gelegd op krachten in plaats van tekortkomingen.

    Zorgt voor voldoende afwisseling op het gebied van het activiteitenaanbod.

    Ontwikkelt, (laat) uitvoeren, evalueert en stelt activiteiten bij, teneinde de kwaliteit van wonen en welzijn van de cliënt te bevorderen. ]

    Signaleert en rapporteert veranderingen bij de cliënt op lichamelijk, psychisch en sociaal gebied en meldt bijzonderheden bij de persoonlijk begeleider.

    Meldt incidenten volgens de daarvoor geldende protocollen.

    Evalueert met de persoonlijk begeleider of het activiteitenaanbod voldoet aan de behoeftes en mogelijkheden van de cliënten.

    Signaleert behoeften aan dagbesteding bij de cliënten en draagt dit over aan het netwerk om de cliënt heen zoals de persoonlijk begeleider, behandelaars, vrijwilligers, familie enzovoort.

    Zorgt voor dossiervorming en overdracht die onlosmakelijk aan de cliënt gekoppeld is zodat bij verandering van woonsituatie de kwaliteit van dagbesteding behouden blijft.

    Rapporteert bijzonderheden m.b.t. dagbesteding in het zorgdossier.

    Neemt deel aan diverse overlegvormen van de persoonlijk begeleiders

    Neemt op verzoek deel aan werkgroepen en/of commissies .

    dit is mijn functie omschrijving als toekomstige dagbesteding coach. groet benny