Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Activiteiten met dementie clienten

  • Leo de Smit

    Ik werk met clienten met dementie in verschillende statia. Ik zou graag willen weten welke activiteiten je kan doen met deze doelgroep.

  • Chrissie

    Begin met inventariseren wat zij zelf graag zouden willen en kunnen doen, gebruik hobby's en interesses uit hun verleden en/of dingen die ze nu juist leuk vinden. Als je al met deze mensen werkt weet je dat waarschijnlijk zelf wel. Voor alle PG stadia geldt: zintuigen blijven activeren. Verder is er veel info te vinden op www.activiteitenbegeleidingssite.tk

  • caatje

    Duo kast heeft veel oude schoolliedjes op cd. Zijn al wat oudere cd's, maar echt zo leuk! Ik heb er verschillende ooit aangeschaft prive en in mijn vorige werk op een pg afdeling waren ze een zeer groot succes. Vooral omdat deze liedjes iets langzamer gezongen worden. Roep veel herrinneringen op bij de mensen. Een mw die blijkbaar al helemaal ingesuft was en nergens meer echt reageerde , kwam dan omhoog met haar hoofd en straalde en zong zelfs wat mee op het laatst

    Ik werk ergens anders, op een meer mannen afdeling met een heel andere doelgroep, en deze zijn ook jonger en ik merk dat deze cd's hier niet in de smaak vallen. Zij vinden de liedjes van de jaren 60/70 juist weer leuk.

    Ook het boek "de winkel van sinkel heb ik veel gebruikt en van… tot bijenwas was leuk.

  • Corrie Sibrandi

    Ik werk als vrijwiligger op go bij dementeren.

    er zijn 2 groepen de lichte en zware clienten

    wie weet wat voor spellettjes en activiteiten ik met hun kan doen.

    reacties zijn welkom

  • patricia

    hallo vragenderwijs is een spel met allerlei vragen over liedjes, gezegdes etc.verder kun je mens erger je niet doen; grote variant te koop bij leenbakker.of vier op een rij.kegelen is ook een mogelijkheid.

  • yvonne hoogland

    ik loop stage in een verzorgingstehuis met clienten die dementie hebben. Ik zou graag willen weten welke activiteiten ik met deze doelgroep kan doen. en wat dementie precies inhoudt.

  • linda

    Ik zoek activiteiten voor ouderen met een dementie

    weten jullie nog leuke activiteiten?

  • Gera de Leeuw

    Beste Leo,

    Lees dit eens door, dan heb je een idee wat je kunt doen met balletjes gooien.

    http://www.deleeuwcircusevents.nl/docs/alzheimer.pdf

    Activiteit, reminiscentie, beweging en braintraining in 1.

    Met vriendelijke groet,

    Gera de Leeuw

    www.deleeuwcircusevents.nl

  • brclan

    Erg boeiend om te lezen.

  • rina

    Hoi,

    Wij hebben thema dozen gemaakt en 1 thema doos is “ de vroeger doos”

    We hebben daar diverse spullen van vroeger inzitten ( internet afgespeurd enz…om hier aan te komen) en clienten vertellen hier heel graag over.

    Dat zijn meestal dingen die ze nog weten en waardoor je de aandacht lang kan vast houden…

    Misschien een idee ?!

    Groetjes