Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Belevingsgerichte activiteiten

  • Nancy

    Ik wil graag met een laag nivo clienten belevingsgericht theater opzetten. Daarnaast ben ik opzoek naar belevingsgerichte activiteiten, voor laag nivo.

  • Deborah

    ik vind het een beetje vaag “een laag nivo”clienten. :-D

    wat is de doelgroep, ouderen, jongeren, kinderen???

  • Nancy

    Ja sorry dat is inderdaad erg vaag, iets te snel geweest waarschijnlijk. Ik werk met een laag nivo verstandelijk meervoudig gehandicapten….Sorrie.

    Nancy

  • Jet

    Kun je het nog iets meer specifieceren??? Wat noem jij laag nivo?

    Wat kunnen de gehandicapten zelf wel?

  • Nancy

    Nivo waarin de clienten bijna niets kunnen, een beleving hebbben op baby nivo. Ook zijn de meeste afhankelijk van een rolstoel.

  • Jet

    Wat heb je dan precies voor ogen met een belevingstheater???

    Klinkt erg leuk maar wat wil je dan MET je deelnemers?

    Wil je echt MET deelnemers iets opzetten waarbij je deelnemers een actieve rol hebben in het opzetten en organisatie. Of wil je meer VOOR je deelnemers het theater opzetten waarbij je deelnemers meer een passieve rol hebben?

    Over belevingsactiviteiten moet ik even nadenken!

    Maar zoals bij mijn item over winteractiviteiten geschreven is, een leuke activiteit: ga eens met de deelnemers naar een ijsbaan! In de wat grotere ijsbanen heb je vaak wat kleinere (fun)banen, ga daar met rolstoel en al het ijs op!

  • Chrissie

    misschien voor theater:

    sferen / stemmingen uitbeelden:

    Juichen: met vlaggetjes/ ballonnen (leuk met WK voetbal straks ;-)

    Laat dierengeluid: horen en je deelnemer uit beelden welk dier het is (heeft het een slurf, vleugels, is het groot of heel klein]

    huilen: met water op gezicht

    is dit wat je bedoelt of helemaal niet??

  • Bauk.

    Misschien heb je iets aan deze ideeen:

    Werken met een blacklight.

    Zachte/harde dingen later voelen.

    Bellen blazen.

    Spekjes laten proefen.

    Met kwastjes over 't gezicht strelen.

    Doekjes over hun hoofd, en met z'n tweeen onder het doekje kijken.

    Bloemenspuit.

    Met doekjes waaien in het gezicht.

    Creeer een soort van snoezelsfeer. Heel belangrijk is dat je 1:1 werkt. Iets voor een groep uitvoeren pakt niet. Laat ze dingen beleven. Zorg dat ze zich op hun gemak voelen. Dingen proberen te ‘leren’ heeft geen zin.

  • Jet

    Ken je het boek “Voet in de Jungel” daar staan erg leuke activiteiten beschreven oor laagnivo cliënten

  • Astrid van Amelsvoort

    Hallo Nancy…ik lees dat je op zoek bent naar belevingsgerichte activiteiten.

    Graag attendeer ik je op mijn site: www.beleefwereld.nl