Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

creatieve activiteiten laag niveau groep dagcentrum verstandelijk gehandicapten

  • j

    wie deze kinderachtige reactie op dre-lovertje haar ding heeft beantwoord,

    wil zeggen dat die ook die taak moet maken en dat die hier de antwoorden ook heeft gezocht.

    Dus trek het je niet aan stephanie

  • An Non Iem

    Het niveau is nogal ruim te bekijken zeker als je niet weet op welke beperking men doeld, verstandelijke beperking, zintuigelijke beperking, sociale beperking?

    maar hoogst waarschijnlijk bedoelen ze dit: licht (IQ <70), matig(IQ <50), ernstig (IQ <35)en diep (IQ <20 verstandelijke handicap . Dat kan je normaal wel makkelijk googelen.

    maar het niveau wordt ook bepaald door de zelfredzaamheid in verschillende gebieden. Bv. kan hij zelf naar toilet gaan, kan hij alleen op straat lopen, kan hij zichzelf wassen. normaal gezien hebben ze op je stageplaats wel een schaal die ze gebruiken om al deze gebieden te quoteren, deze zelfredzaamheid moet immers gekent zijn zodat het vaph weet op hoeveel centjes ieder recht heeft. want iemand die meer verzorging nodig heeft zal daar doorgaans meer centen nodig hebben om zich te laten verzorgen.

    je kan doorgaans zien welk niveau een persoon met een verstandelijke handicap heeft door te gaan kijken waar deze persoon woont. vb. Als hij in een tehuis voor niet-werkenden of (nursing) woont zal hij doorgaans een lager niveau hebben dan wanneer hij in een tehuis voor werkenden zou wonen.

    verder zijn er nog tal van kanten om op deze vraag te beantwoorden want zo zijn er raar genoeg ook mensen met een ernstig mentale handicap die zo kunnen funtioneren als een persoon met een matig mentale handicap, de vraag is dan ook nogal spijtig gekozen door jullie school. Wat is het verschil tussen een hoog, midden en een laag niveau bij mensen met een beperking is hoe dan ook weinig concreet.

  • Rosanne

    Je pleegt fraude als je complete opdrachten van internet haalt en deze inleverd.

    Je pleegt geen fraude als je een vraag stelt en hier graag antwoord op wil hebben, ook al is het voor een schoolopdracht.

    Dit is gewoon een bron die je kunt gebruiken.

    Niets mis mee.

  • Norma

    Beste Yvonne,

    Mij is gevraagd mijn onderzoeksopdracht te schrijven over activiteiten die aangeboden kunnen worden aan zeer laag niveau verstandelijk/lichamelijk gehandicapten die eigenlijk zelfs niet in de standaard groepen kunnen meedraaien ivm teveel prikkels.

    Zou ik je verslag kunnen lezen om wat inspiratie op te doen.

    Helaas is het boek wat je aanraad nergens verkrijgbaar meer. Ik heb al een oproep geplaatst voor een kopie (digitaal of papier).

    Zou je mij alsjeblieft willen helpen?

    Met vriendelijke groeten,

    Norma

  • Eleazar

    Hallo, ik werk op een dagcentrum voor mensen met een verstandelijke beperking.

    Heeft iemand leuke tips voor mij om creatieve activiteiten met ze te doen.

    Het niveau in onze groep is nogal verschillend en ik zou graag met ze ook creatieve dingen op willen pakken. Graag hoor ik of er tips of adviezen zijn

    In onze groep iedereen zijn volwassenen ( 20 + )

  • angelique

    hallo janine

    ik doe zelf de opleiding om te gaan werken met verstandelijk gehandicapte mensen

    laag niveau wil eigenlijk hetzelfde zeggen als mensen met een zeer ernstige of ernstig verstandelijke beperking

    en dit betekent dat deze mensen op ongeveer het zelfde niveau zitten als dat van een baby

  • John

    Wellicht is vilten een creatieve activiteit om met ze te doen. Het werkt erg ontspannend, mediterend en is leuk om te doen. Neem eens een kijkje op www.q-art@onsnet.nu

    Gr. Q-art

  • rina

    Hallo,

    Ik werk in een groep met verstandelijk gehandicapten waarbij het niveau verschilt, van zeer laag tot hoog.

    Zelf werken wij met het boek “Ervaar het maar”, dit boek legt uit hoe je met diverse niveaus activiteiten kan doen, waarbij elk niveau uitgebreid aan bod komt.

    Een aanrader.

  • Leontien

    Hallo Norma,

    Dat boek voet in de jungle is geschreven o.a. door Inge van der Wijden. Zij heeft gewerkt bij IpsedeBruggen in Zwammerdam. Wellicht kun je via hen aan meer informatie komen. Ik ken het boek ook en is inderdaad zeer bruikbaar.

    Mischien kun je via hen in contact met Inge zelf komen en kun je van haar informatie krijgen. Ik heb met Inge gewerkt en zij is een inspirerend iemand met veel liefde voor het vak. succes

    Leontien