Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

creatief met ouderen

  • henriette

    ik loop stage met demente ouderen,

    en nouw moet ik iets vinden om met ze te gaan knutselen.

    heeft iemand nog tips

  • Anna

    Wat misschien leuk is (thema zomer) om bijvoorbeeld een teracotta pot (deze zijn per stuk prima te betalen) te beschilderen daar dan later aarde en bloemzaadjes in te doen. Er wordt dan iets beschilderd wat tastbaar is en wat gebruikt kan worden.

  • Monica

    Papier marmeren, is niet zo heel moeilijk en leuk. En daarvan dan met passepartout kaarten een mooie kaart maken. De groep moet dan wel niet al te groot zijn.

  • Ineke

    Mandala's kleuren, er zijn zoveel leuke op internet te vinden. Ik doe het veel met mijn mensen, zelfs een 98-jarige deed het met veel plezier!

  • eline

    Een paar tips;

    Verf, vooral bij het marmeren, vinden ouderen al snel kliederwerk.

    tijdens het inkleuren van de mandala's kun je rustgevende muziek draaien, waardoor je met een bepaalde emotie aan het kleuren bent. Bovendien genieten de mensen die niet willen kleuren, toch van de muziek.

    Activiteiten;

    Wasbloemen maken.

    Smelt oude kaarsen in een oude pan. Laat de deelnemers de bloemen van crèpepapier maken. Doop de bloemen op een ijzerdraadsteeltje in de gesmolten was en na het uitldruppen in een stuk oase zetten om te laten drogen. Als alles is uitgehard kun je ze leuk in een tak hangen os er een biedemeier van maken.

    Spanen doosjes beschilderen.

    Stempelen.

    Raamdeco maken met stickerpaint.

    Schoendoos beplakken met bijvoorbeeld stof of cadeaupapier en houtlijm.

    Op de site van Hobby Handig staat ook vast nog wel wat bruikbaars.

    Succes.

  • pieter gijbels

    ik ben op zoek naar iedeen om met leerlingen in de leeftijd van 16 tot en met 25 jaar om die te stimuleren en bezig te houden.